Denne personvernerklæringen forklarer hvordan Carefrontation samler inn og bruker (behandler) personopplysninger i virksomheten vår. Carefrontation, ved daglig leder, er behandlingsansvarlig for behandlingen.
NB! Det er ikke lov til å kopiere noe innhold fra denne personvernerklæringen, jfr. lov om opphavsrett.
Vår kontaktinformasjon er:
Carefrontation Heddy Anne Lund ENK
Org.nr.: 984 393 792 MVA
E-postadresse: [email protected]
Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål om eller vil benytte deg av en av dine rettigheter. Du har krav på svar senest innen 30 dager. Les mer på Datatilsynets sider.
Vi behandler personopplysninger om potensielle og eksisterende kunder, klienter, coachees, medlemmer, kursdeltakere, kontaktpersoner hos leverandører og samarbeidspartnere, samt besøkende på nettsiden.
Vi behandler personopplysninger når du:
Det er frivillig å oppgi personopplysninger til oss, men for å kunne gjennomføre en handel trenger vi imidlertid en rekke opplysninger fra deg. Vi verken leier, kjøper eller selger personopplysninger fra/til andre. Vi bruker ikke automatiserte avgjørelser eller profilering i behandlingen av personopplysningene dine.
Etter personvernforordningen artikkel 6 nr. 1 behandler vi personopplysninger på bakgrunn av:
Vi behandler personopplysninger når:
Når du henvender deg til oss via nettsiden (kontaktskjema, kommentarfelt, kommunikasjonsverktøy), på e-post, via telefon (anrop, tekstmelding) eller sosiale medier, behandler vi personopplysninger. Avhengig av hvor og hvordan du sender oss melding, kan dette være kontaktinformasjon, IP-adresse og øvrige opplysninger du velger å sende til oss.
Formålet er å kunne svare på henvendelser fra deg, for historikk, og for å ha dokumentasjon i tilfelle vi mottar reklamasjoner, klager eller rettslige krav. Det rettslige grunnlaget er f), der de berettigede interessene er å kunne svare på henvendelser fra deg, for historikk, og for å ha dokumentasjon i tilfelle vi mottar reklamasjoner, klager eller rettslige krav.
Vi går gjennom, arkiverer og sletter henvendelser etter behov, men ikke sjeldnere enn hvert femte år. Regnskapsmateriale oppbevares inntil fem år, etter reglene i bokføringsloven.
Når du kjøper produkter og tjenester fra oss behandler vi personopplysninger som kontaktinformasjon, bestillings- og betalingsinformasjon og kjøpshistorikk.
Formålet er å kunne levere produkter og tjenester til deg etter bestilling/kjøp, og for ha en historikk over solgte produkter og tjenester. Det rettslige grunnlaget er b) avtale eller c) rettslig forpliktelse. Regnskapsmateriale oppbevares inntil fem år, etter reglene i bokføringsloven.
Vi sender ut nyhetsbrev i form av e-post, med artikler, blogginnlegg, rabatter, tilbud, gratis maler, sjekklister og lignende. Nyhetsbrevene inneholder av og til informasjon om våre produkter og tjenester. Når du abonnerer på nyhetsbrev behandler vi personopplysninger som kontaktinformasjon og IP-adresse. Vi bruker Kajabi til å sende ut nyhetsbrev.
Formålet er å kunne informere om relevante nyheter og tilbud, samt å yte god kundeservice til potensielle og eksisterende kunder. Det rettslige grunnlaget er a) samtykke. Det er frivillig å abonnere på nyhetsbrevene og du kan når som helst trekke samtykket ditt tilbake (melde deg av) ved å klikke på «avmeld» nederst i en av e-postene. Opplysningene oppbevares så lenge den registrerte er abonnent, til de ber om å bli slettet eller inntil 2 år etter sist åpnet e-post.
Når du deltar på gratis arrangementer hos oss behandler vi personopplysninger som kontaktinformasjon. For betalingsarrangementer samler vi i tillegg inn bestillings- og betalingsinformasjon. Formålet er å kunne tilby kunder og potensielle kunder relevante kurs, foredrag og workshops. Det rettslige grunnlaget er hhv. a) samtykke eller b) avtale. Opplysningene oppbevares inntil du ber om at de blir slettet eller senest inntil 12 måneder etter arrangementet, eller, ved avtale, inntil fem år etter reglene i bokføringsloven.
Vi informerer alltid om formålet med spørreundersøkelser vi gjennomfører, og om de er anonyme eller ikke. Vi deler ikke informasjonen med andre, eller bruker den til andre formål enn det vi har oppgitt. Ved anonyme undersøkelser samler vi ikke inn personopplysninger. Det rettslige grunnlaget for undersøkelser som ikke er anonyme er a) samtykke. Opplysningene oppbevares inntil du ber om at de blir slettet eller senest inntil 12 måneder etter at du svarte på undersøkelsen.
Når du inngår en avtale med oss enten som leverandør, samarbeidspartner eller databehandler, behandler vi personopplysninger som kontaktinformasjon og korrespondanse. Formålet er å kunne inngå en avtale med deg og det rettslige grunnlaget er b) avtale. Opplysningene oppbevares inntil fem år etter reglene i bokføringsloven.
Når du bestiller terapi eller coaching hos oss gir du kanskje fra deg helseopplysninger, såkalte særlige kategorier personopplysninger etter personvernforordningen artikkel 9. Det er helt frivillig å avgi slike opplysninger og vi tar særlig godt vare på dem, blant annet gjennom innlåsing i safe.
Når du bruker nettsiden vår behandler vi personopplysninger som IP-adresse og andre tekniske data, samlet inn via informasjonskapsler og analyseverktøy. Formålet er å gi deg en god brukeropplevelse, samt å utarbeide statistikk for å kunne forbedre og utvikle nettsiden og tjenestetilbudet vårt. Det rettslige grunnlaget er f), der de berettigede interessene er å gi deg en god brukeropplevelse, samt forbedring av nettsiden og tjenestetilbudet vårt.
En informasjonskapsel («cookie») er en tekstfil som lagres i nettleseren din når du besøker en nettside. Hensikten er å få nettsiden til å fungere (nødvendige), tilpasse den til deg (funksjonelle), analysere trafikk og bruksmønstre (statistiske) eller for å målrette markedsføring til deg.
Bruk av informasjonskapsler og analyseverktøy er regulert i Lov om elektronisk kommunikasjon, i den såkalte «cookieparagrafen»: 2-7 b Bruk av informasjonskapsler/cookies.
Du kan selv skru av og/eller slette informasjonskapsler i nettleseren din. På nettstedet nettvett.no kan du lære hvordan du gjør dette for de fleste nettlesere. Der kan du også lære mer om sikrere bruk av internett.
For å kunne drive virksomheten vår, er vi noen ganger nødt til å dele personopplysningene dine med parter som:
Vi krever at alle vi deler personopplysningene dine med sikrer dataene dine i henhold til god informasjonssikkerhet og etter kravene i personvernforordningen. Vi inngår databehandleravtale med alle som behandler data på våre vegne.
I noen tilfeller overføres personopplysningene dine utenfor EØS-området (EU + EØS-landene), for eksempel der vi bruker leverandører til å håndtere utsendelse av nyhetsbrev, til å behandle kundeopplysninger, for å tilgjengeliggjøre produkter og tjenester på nettsiden vår, for å muliggjøre betaling, for sikkerhet på nettsiden vår og ellers for å kunne drive virksomheten vår på en trygg og effektiv måte.
Slik overføring er kun tillatt til land EU-kommisjonen har godkjent, eller under nødvendige garantier etter personvernforordningen. Dette kan være Privacy Shield for leverandører vi bruker med tilhold i USA, bruk av EUs standardkontrakter eller etter bindende virksomhetsregler. Vi har sikret at vi har inngått databehandleravtale og innhentet nødvendige garantier for slike leverandører.
Vi tar informasjonssikkerhet på alvor og vi vil alltid gjøre vårt ytterste for å ivareta personopplysningene dine på best mulig måte. Blant annet bruker vi sterke passord, kryptering av data og sikkerhetskopiering for å sikre dataene våre og hindre at uvedkommende får tilgang til å se, endre, slette eller på noen måter påvirke dataene vi oppbevarer, inkludert personopplysningene dine.
Vi bruker kun anerkjente leverandører av IT- og administrasjonstjenester som webhotell, sikkerhet på nettsiden og PC, virusprogram, e-postleverandør, sikkerhetskopiering, og mer. Vi tillater kun andre å få innsyn i og/eller behandle personopplysningene dine i henhold til våre instruksjoner, og kun der det er strengt nødvendig (f.eks. ved IT-support).
Vi har etablert rutiner for håndtering ved brudd på datasikkerhet og vil, ved avvik av høy eller middels karakter, sende avviksmelding til Datatilsynet innen 72 timer etter oppdaget brudd. Dersom bruddet medfører høy personvernrisiko, vil vi også varsle berørte registrerte.
Carefrontation har fått bistand av Bedre Bedrift AS i utarbeidelse av denne personvernerklæringen. De er på ingen måter juridisk ansvarlig for innholdet, men kan kontaktes om du har behov for hjelp til å utarbeide en personvernerklæring på dine nettsider.
50% Complete
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.